Czas w anomaliach płynie odmiennie, dlatego postaci mogą powracać do świata realnego w czasie niezgodnym z logiką. Zazwyczaj jest to przesunięcie rzędu kilku godzin, które może być uznane za absolutnie normalne (w przypadku przesunięcia w przód) lub możliwe do zignorowania (kilka godzin w tył). Ale zdarzają się też bardziej drastyczne przeskoki, obejmujące tygodnie, miesiące, a nawet lata. W skrajnych przypadkach słyszy się o ludziach, którzy wyruszyli na misję i nigdy z niej nie wrócili, zgubiwszy się w czasie.
- Dla celów fabularnych niedozwolone jest celowe przesuwanie czasu o więcej niż 3 fabularne dni.
- W przypadku przesunięcia w tył akcję postaci będzie nadzorował MG. Możliwe jest wówczas odwrócenie biegu wydarzeń (np. zapobiegnięcie jakimś zdarzeniom), o ile w akcję nie są zaangażowani inni gracze, a problemy natury logicznej (np. NPC wiedzący o całym zajściu) zostaną usunięte.
- Przesunięcie czasu postaci w przód będzie wiązało się z czasową hibernacją przez określony czas. Fabularnie można pisać wówczas wyłącznie w
Kapsule Czasu. Jeżeli aktualnie przebywa tam inna postać, można wejść z nią w interakcję. W innym przypadku można np. trenować pod nadzorem MG lub wykonywać ulubione prace robotników drogowych, tj. zrobić sobie przerwę. Tego typu sytuacje mogą być karą MG za naginanie zasad w trakcie misji lub jedną z opcji „przechowania” postaci podczas nieobecności.